Wpływ pandemii na edukację – wywiad

Pierwszą rzeczą do rozważenia jest to, że to będzie zmienny efekt. Zwykle traktujemy nasze systemy szkolne w sposób jednolity, ale w rzeczywistości szkoły znacznie różnią się od siebie pod względem działania i wpływu na dzieci, podobnie jak nasi uczniowie bardzo się od siebie różnią. Dzieci pochodzą z bardzo różnych środowisk i mają bardzo różne zasoby, możliwości i wsparcie poza szkołą. Teraz, gdy całe ich życie uczące się, jak również ich faktyczne życie fizyczne, odbywa się poza szkołą, te różnice i dysproporcje stają się żywe. Niektórzy uczniowie poradzą sobie w czasie tego kryzysu, ponieważ będą mieli wysokiej jakości możliwości uczenia się, czy to w ramach formalnej edukacji szkolnej, czy też nieformalnej edukacji domowej, połączonej z różnymi możliwościami wzbogacenia się. Z drugiej strony, inni uczniowie będą mieli dostęp do wszystkiego, co wysokiej jakości, a w rezultacie znajdą się w bardzo niekorzystnej sytuacji. Ogólnie rzecz biorąc, w obecnym kryzysie najsłabsze będą osoby najbardziej zagrożone gospodarczo w naszym społeczeństwie, a osoby znajdujące się w najbardziej niekorzystnej sytuacji mają największe szanse na jego przetrwanie, nie tracąc przy tym zbyt wiele gruntu.

Szkoły w Massachusetts są zamknięte do 4 maja. Niektórzy mówią, że powinny pozostać zamknięte do końca roku szkolnego. Co pan na to?

To powinno być wezwanie do sądu medycznego, które najlepiej będzie wykonać za kilka tygodni. Jeśli istnieją dowody sugerujące, że uczniowie i nauczyciele mogą bezpiecznie wrócić do szkoły, to Iâd mówi, że na wszelkie sposoby. Jednakże, wydaje się to mało prawdopodobne.

Cyfrowa przepaść między uczniami stała się oczywista, ponieważ szkoły coraz częściej zwracają się w stronę nauczania online. Co mogą zrobić systemy szkolne, aby zniwelować tę przepaść?

Prawdopodobnie jest to coś, co szkoły powinny zrobić już dawno temu, otwierając całą granicę pozaszkolnej nauki poprzez zapewnienie wszystkim uczniom dostępu do technologii i Internetu, których potrzebują, aby móc się połączyć w godzinach pozaszkolnych. Uczniowie w niektórych okręgach szkolnych mają teraz takie możliwości, ponieważ często okręgi szkolne mają na to budżet, ale federalni, stanowi i lokalni podatnicy zaczynają dostrzegać konieczność spotkania się w celu zaspokojenia tej potrzeby.

Nauka dwudziestego pierwszego wieku bezwzględnie wymaga technologii i Internetu. Możemy zostawić to przypadkowi lub przypadkowi narodzin. Wszystkie nasze dzieci powinny mieć technologię, której potrzebują do nauki poza szkołą. Niektóre społeczności mogą uznać za oczywiste, że ich dzieci będą miały takie narzędzia. Inne, które nie mogły sobie pozwolić na wyrównanie szans, teraz znajdują sposoby, by się z nimi uporać. Boston, na przykład, kupił 20 000 Chromebooków i tworzy hotspoty w całym mieście, do których dzieci i rodziny mogą się udać, aby uzyskać dostęp do Internetu. To świetny początek, ale w dłuższej perspektywie czasowej myślę, że możemy zrobić więcej. Jednocześnie wiele społeczności nadal potrzebuje pomocy, aby zrobić to, co Boston zrobił dla swoich uczniów.

Społeczności i okręgi szkolne będą musiały się dostosować, aby zapewnić uczniom równe szanse. W przeciwnym razie, wielu uczniów nadal będzie w bardzo niekorzystnej sytuacji. Widzimy to teraz, gdy nasze niższe dochody i bardziej niejednorodne okręgi szkolne zmagają się o to, czy kontynuować naukę online, gdy nie wszyscy mają do niej dostęp. Zamykanie szkół nie powinno być rozwiązaniem. Musimy znaleźć jakiś środek zaradczy, a to oznacza, że państwowe i lokalne okręgi szkolne będą musiały pilnie i zwinnie działać, aby wypełnić luki w technologii i dostępie do Internetu.

Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc w edukacji domowej swoich dzieci w czasie obecnego kryzysu?

Dzielnice szkolne mogą być pomocne, dając rodzicom wskazówki, jak konstruktywnie wykorzystać ten czas. Domyślnym elementem naszego systemu edukacji jest teraz edukacja domowa. Praktycznie wszyscy rodzice robią jakąś formę edukacji domowej, czy tego chcą, czy nie. A pytanie brzmi: Jakie zasoby, wsparcie lub możliwości mają, by skutecznie realizować edukację domową? Wielu rodziców boryka się z tym problemem.

I znowu, mamy bardzo zróżnicowane możliwości w naszych rodzinach i systemach szkolnych.Niektóre rodziny mają rodziców w domu cały dzień, podczas gdy inni muszą iść do pracy. Niektóre systemy szkolne prowadzą zajęcia online przez cały dzień, a uczniowie są w pełni zaangażowani i mają dużo pracy domowej, a rodzice nie muszą wiele robić. W innych przypadkach, na poziomie szkolnym praktycznie nic się nie dzieje, a wszystko spada na rodziców. W międzyczasie pojawia się wiele organizacji, które oferują różnego rodzaju materiały, takie jak podręczniki i zarysy programów nauczania, podczas gdy wiele systemów szkolnych opracowuje wytyczne, które mają pomóc rodzicom w tworzeniu pozytywnego środowiska do nauki w ich domach poprzez angażowanie dzieci w wymagające zajęcia, aby mogły się dalej uczyć.

Jest wiele kreatywnych rzeczy, które można zrobić w domu. Ale oczywiście wyzwaniem dla rodziców jest to, że zmagają się oni z pracą w domu, a w innych przypadkach muszą opuścić dom, aby wykonywać swoją pracę. Musimy mieć świadomość, że rodziny stoją obecnie przed niezliczonymi wyzwaniami. Jeśli nie będziemy ostrożni, ryzykujemy przeciążenie rodzin. Musimy znaleźć równowagę pomiędzy tym, czego potrzebują dzieci i tym, co rodziny mogą robić, a tym, w jaki sposób można utrzymać jakąś równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym w środowisku domowym. Wreszcie, musimy uznać kwestie równości w wymuszonym nadmiernym uzależnieniu od edukacji domowej, aby uniknąć dalszego pogarszania sytuacji osób już znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.

Co było dla ciebie największą niespodzianką do tej pory?

Najbardziej uderzające jest dla mnie to, że ponieważ szkoły są zamknięte, rodzice i ogół społeczeństwa stali się bardziej świadomi niż kiedykolwiek w mojej pamięci o nierównościach w życiu dzieci poza szkołą. Nagle na pierwszych stronach gazet pojawiają się informacje o deficytach żywności, niedostatecznym dostępie do zdrowia i zdrowia psychicznego, problemach ze stabilnością warunków mieszkaniowych oraz dostępie do technologii edukacyjnych i Internetu. Ci z nas, którzy zajmują się edukacją wiedzą, że problemy te istnieją od zawsze. To, co się stało, jest jak gigantyczna fala pływowa, która przyszła i wysysała wodę z dna oceanu, ujawniając wszystkie te niewygodne rzeczywistości, które były pod wodą od niepamiętnych czasów. Mam nadzieję, że ta nowo odkryta świadomość społeczna dotycząca wszechobecnych nierówności stworzy poczucie pilności w domenie publicznej. Musimy skorygować te nierówności, aby edukacja mogła zrealizować swoje ambitne cele. Musimy na nowo zaprojektować nasze systemy rozwoju i edukacji dzieci. Najbardziej oczywistym punktem wyjścia dla szkół jest praca nad sprawiedliwym dostępem do technologii edukacyjnych jako sposobem na zlikwidowanie luki w dostępie do edukacji cyfrowej.

Mówiłeś o pewnych konkretnych zmianach, które powinny być rozważane w celu wyrównania pola gry. Ale czy powinniśmy myśleć szeroko o edukacji w jakiś nowy sposób?

Najlepsze, co może z tego wyniknąć, to nowa zmiana paradygmatu, jeśli chodzi o sposób, w jaki patrzymy na edukację, ponieważ dobrobyt i sukces dzieci zależy od czegoś więcej niż tylko edukacji. Musimy spojrzeć holistycznie, na całe życie childrenâs. Aby dzieci przychodziły do szkoły gotowe do nauki, potrzebują szerokiego zakresu niezbędnego wsparcia i możliwości poza szkołą. A my wykonaliśmy bardzo dobrą robotę, zapewniając im je. Te warunki kształcenia wykraczają daleko poza ramy systemów szkolnych, ale są raczej obowiązkiem społeczności i całego społeczeństwa. Aby się uczyć, dzieci potrzebują równego dostępu do opieki zdrowotnej, żywności, czystej wody, stabilnych warunków mieszkaniowych i możliwości wzbogacania się poza szkołą, by wymienić tylko kilka warunków wstępnych. Musimy przemyśleć całą pracę związaną z rozwojem i edukacją dzieci i zbudować systemy, które pozwolą im spotykać się z dziećmi tam, gdzie są i dawać im to, czego potrzebują, zarówno w szkole, jak i poza nią, aby wszystkie miały prawdziwą szansę na sukces.

W ramach tego kryzysu koronaawirusowego istnieje możliwość przekształcenia amerykańskiej edukacji. Jedynym precedensem w naszej dziedzinie była sytuacja, gdy w 1957 r. podniósł się Sputnik i nagle Amerykanie zaczęli się bardzo martwić, że ich system edukacyjny jest konkurencyjny w stosunku do Związku Radzieckiego.Czuliśmy się bezbronni, jakby nasza obrona była osłabiona, jak naród zagrożony. I zdecydowaliśmy się radykalnie zwiększyć zaangażowanie rządu federalnego w szkolnictwo oraz zwiększyć i ulepszyć nasz program naukowy. Postanowiliśmy spojrzeć na edukację jako ważny czynnik rozwoju kapitału ludzkiego w tym kraju. Ponownie, w 1983 roku, raport âNation at Riskâ ostrzegał przed podobnym ryzykiem: Nasz system edukacji został dostosowany do wymogów gospodarki opartej na wysokich kwalifikacjach i wiedzy.

Dzięki naszym reformom edukacyjnym staraliśmy się zbudować system edukacji na miarę XXI wieku, ale rezultaty tego ruchu były skromne. Wciąż jesteśmy narodem zagrożonym. Potrzebujemy kolejnej zmiany paradygmatu, w której przyjrzymy się naszym celom i aspiracjom edukacyjnym, które są podsumowane w zdaniach takich jak: „Żadnego dziecka za nami”, „Każdy uczeń odnosi sukces”, „Każdy uczeń odnosi sukces” i „Wszystko znaczy wszystko”, „i zastanówmy się, jak zbudować system, który będzie w stanie spełnić tę obietnicę sprawiedliwości i doskonałości w edukacji dla wszystkich naszych uczniów, a wszystko znaczy wszystko”. Weâve dostał tę szansę teraz. Mam nadzieję, że nie skorzystamy z niej w błędnym pośpiechu, aby przywrócić status quo.